In 2023 is het een feit dat er een nieuwe gemeente is Voorne aan Zee.

Plotseling is er dan een gemeente met een rijke historie door het samenvoegen van belangrijke steden en plaatsen die een belangrijke rol in de vaderlandse geschiedenis hebben gespeeld. De gemeente Hellevoetsluis als historische marine haven en natuurlijk Brielle als eersteling der vrijheid van de Nederlanden, maar niet te vergeten de plaatsen Rockanje, Oostvoorne, Oudenhoorn, Vierpolders, Zwartewaal, Tinte en Nieuwenhoorn.

De Lionsclub Voorne Putten heeft het voortouw genomen om een uniek Triviant spel te introduceren, waarbij er een ongelimiteerd aantal vragen zijn gemaakt die allen gerelateerd zijn aan alle plaatsen binnen de gemeente Voorne aan Zee. Een ware verrijking om je kennis over de historie, algemene weetjes, culturele zaken en vele andere onderdelen op te doen met dit unieke spel.

Naast dat u met het spel veel plezier zult beleven steunt u ook nog eens een goed doel: Care for Life.  Zij zetten zich in voor kinderen die chronisch, levensbedreigend of terminaal ziek zijn en voor kinderen met een beperking door middel van educatieve of sportieve ondersteuning, medische ondersteuning of mooie wensen. Care for Life zal zich middels de opbrengsten uit dit mooie spel, de wensen van kinderen binnen onze gemeente laten uitkomen, of kinderen uit andere delen van het land hun wensen binnen onze gemeente laten plaatsvinden op de vele mooie plekken waarin onze gemeente Voorne aan zee in voorziet.

Op dit moment zijn bijna alle spellen verkocht. Er zullen nog enkele stuks worden verkocht op de kerstmarkt in Brielle (St. Catharijnekerk) op 16, 17 en 18 december zolang de voorraad strekt. We zijn van plan een intekenlijst te maken en bij genoeg animo zullen we spellen bij laten maken.