25/09/2020

Donderdag 24 september j.l. heeft de Lionsclub Voorne-Putten assistentie verleend bij de voorbereidende werkzaamheden om de geplande verhuizing van het Catharina Gasthuis in Brielle mogelijk te maken. In deze bijzondere tijd waarin we momenteel rekening moeten houden met COVID-19 valt het niet mee om “eventjes” alle kamers op orde te brengen. Met vele handjes op gepaste afstand zijn er allerhande klusjes gedaan op de afdeling voor demente bejaarden. Deze bestaat uit 4 eenheden van 7 kamers, met hun eigen gezamenlijke zitkamer, eethoek en keuken en eigen herkenbare kleurstyling. Een fantastisch nieuw gebouw, voorzien van alle moderne technieken, waarop het aanwezige personeel duidelijk nu al trots was.

De klusjes liepen uiteen van het klaarmaken van de keukens, linnen- en beddengoed en handdoeken op alle kamers leggen, tot het neerleggen van handleidingen voor alle geïnstalleerde apparatuur en vele andere kleinere werkzaamheden. Een tijdrovende klus, maar door de helpende Lions handjes, snel geklaard.

Het verhuizen van de bewoners van het huidige Catharina Gasthuis is een immense operatie, waarbij wij als Lionsclub Voorne-Putten graag ons steentje aan hebben bijgedragen. Temeer omdat een van onze leden zelf ook bewoner van het Gasthuis is. In deze bijzondere tijd waarin we nu verkeren is het niet eenvoudig om zomaar een actie op touw te zetten en proberen ons als club in te zetten daar waar dit mogelijk is.

Indien u wellicht interesse heeft in onze club of een goede suggestie heeft voor een actie in de buurt vragen we u contact op te nemen via de e-mail op het volgende adres: voorne.putten@lions.nl

Deel van het team